30 april 2009

Smak - vad är det?

En av de tråkigaste sakerna som drabbar mig när jag e förkyld är att jag tappar förmågan att känna smak av det jag stoppar i munnen. Jag känner om det är starkt, men inte mkt mer. I tre dagar nu har jag ätit och druckit goda saker (så vitt jag vet) utan att känna dess smaker. Så jäkla tråkigt är det! Häromdagen köpte Gustaf hem kinamat från favvokrogen i Årsta, smakade nada... Idag lagade jag stuvade makaroner med falukorv, brukar vara jättegott, men näe.. Får lita på Gustafs ord att det var gott helt enkelt :) 

Och näe, jag är inte frisk än.  Men jag mår bättre! Är piggare iaf, men febern och snuvan håller i sig. Och nu har även hostan bestämt sig för att delta också, yay...

E lite avis på dom som vart ute å grillat å myst idag! Hoppas att jag får ta igen det på lördag på Cizzis grillfest! (MÅSTE BLI FRISK, MÅSTE BLI FRISK!!!)

Nu ska jag dyka ner i soffan igen, mitt andra hem i hemmet?!

PS. Hanni, Gustaf sitter nu och dricker "Varm och kall" som du glömde här för ett tag sen.. "Det smakar ganska gott när det är varmt iaf!" Haha :)


1 kommentar:

Hanni sa...

Hahaha, HEJA GUSTAF!! Va glad (och stolt) jag blir. :P
Och hoppas sjuklingen mår bättre nu!
PUSS!