09 augusti 2006

Röda vita rosen

Nu har jag läst klart en hel bok för första gången på länge.
Ibland har jag mina läsperioder och då läser jag flera böcker på rad, gör inget annat än att sitta och läsa. Saknar det rätt ofta, att bara försvinna in i någon annans värld för en stund, och glömma bort sitt eget liv lite.
Den här gången var det "
Röda vita rosen" av Mariette Glodeck.

Jag vet dock inte vad jag ska ge den för betyg. Bevisligen fick den mig att fastna. Började läsa den ute på landet i helgen och blev klar idag. Så på något vis måste den ha varit bra!
Så ja, den får iaf 3 av 5 i betyg av mig.
Den var lite luddig ibland och man visste inte riktigt vad man läste eller om vem kapitlet handlade om. Kanske var det jag som var tankspridd?

Nu är det bara att ge sig ut på jakt efter ny bok att sluka!
Har fått tips av Örjan att läsa "Mannen och Pojken", vi får se om det blir så.
Har lite andra böcker på kö här hemma i bokhyllan, hehe.
Så går det när man har en mamma som jobbar på bokförlag, men det är och andra sidan väldigt trevligt också :)

Inga kommentarer: