30 november 2009

De där med klippningen..

.. jag tänkte försöka hitta mig en ny frisör... Han jag gick hos senast har nu blivit på tok för dyr! 2100 riksdaler ska han ha för att färga och klippa mitt hår.. Jag tycker att det e lite väl mkt pengar. Innan kostade det 1750 kr, vilket också var jävligt dyrt, men det kostar väl så om man ska ha proffshjälp, man blir ju faktiskt alltid nöjd och det blir alltid riktigt snyggt!

Så, min mamma googlade runt lite åt mig och hittade en frisör på Söder som hade fått mkt bra betyg. En liten enmans-salong. Jag nämner inga namn eller så här, lika bra. Hur som, jag cyklade dit efter jobbet en dag och bokade en tid. Men det kändes inte riktigt bra sådär i efterhand. När jag tänkte efter...hon var runt 50, inte för att 50-åringar inte kan göra snygga grejjer, men ni fattar, hennes kunder som var där var bara äldre tjocka damer/kvinnor. Ursäkta mina fördomar hära.. Men det kändes inte riktigt bra helt enkelt! Inte så modernt och ungdomligt som jag e ute efter. Men jag kunde inte ångra mej när jag väl var där (fegsnäll som man e..), så jag bokade ju en tid. Nu måste jag dock avboka den, för jag vågar inte överlämna mitt hår i hennes händer... Fegt kanske.. men vafan, man måste känna sej trygg, eller hur!?

Men nu har jag spanat in en ny frisör som verkar lagom cool, där jobbar unga människor som verkar ha lite mer koll ;) Ska kolla in dom på onsdag, hoppas det e nåt å ha! Annars får jag väl ta å betala de där 2100 kr...

Annars kanske nån har tips på bra frisörer på Söder?


Inga kommentarer: